We wrześniu, odbyło się aż 5 specjalistycznych szkoleń w ramach projektu „Dostępny UG 2.0”.
W dniach 11 i 16 września zrealizowano szkolenie „Dostępność cyfrowa”, w formule zdalnej, poprzez aplikację ZOOM. Liczna frekwencja i duża aktywność uczestników/czek szkolenia potwierdza, że tematyka zapewniania dostępności zasobów cyfrowych dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami jest istotna, w szczególności mając na uwadze spełnienie wymogów Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
24 września dominowała kwestia aktywności sportowej. Podczas szkolenia „Dostępne zajęcia sportowe” kadra Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu UG koncentrowała się na zagadnieniach zapewnienia pełnej dostępności i efektywności zajęć sportowych dla osób z niepełnosprawnościami. Podczas szkolenia można było liczyć na wymianę dobrych praktyk w zakresie dostosowania form zająć sportowych i tworzenia środowiska, w którym wszyscy studenci/tki mogą być aktywni i rozwijać się sportowo.
Kolejnym tematem realizowanym podczas szkoleń we wrześniu (25.09) było prowadzenie lektoratów języków obcych. Podczas szkolenia zostały omówione specyficzne potrzeby osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami w kontekście nauki języków obcych. Cześć warsztatowa spotkania dotyczyła m.in. przetwarzania podręczników, materiałów cyfrowych i ćwiczeń ustnych na formy dostępne dla osób głuchych, niewidomych i z problemami poznawczymi.
Z kolei 26 września podczas szkolenia „Praca z osobami z zaburzeniami poznawczymi” uczestnicy/czki spotkania poznali metody wspierania studentów/tek z zaburzeniami poznawczymi i całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu) w procesie kształcenia. Praktyczną część szkolenia stanowiły warsztaty z obszaru komunikacji z osobami w spektrum autyzmu i ADHD.