Adaptacja procesu kształcenia
Student/ doktorant/ słuchacz studiów podyplomowych może ubiegać się o Adaptację Procesu Kształcenia w przypadku kiedy ze względów na stan zdrowia (fizycznego / psychicznego) czy posiadaną niepełnosprawność napotyka trudności w studiowaniu.
Adaptacja procesu kształcenia dokonywana jest w zindywidualizowany sposób i zależy od stanu zdrowia, niepełnosprawności i możliwości oraz stopnia zrehabilitowania danej osoby.
Na czym może polegać Adaptacja Procesu Kształcenia?
Dla osób z dysfunkcją wzroku / słuchu/ niesprawnością kończyn górnych/ ze spektrum Autyzmu itp. – możliwość ubiegania się o wydłużenie czasu trwania zaliczeń o 50% czasu lub umożliwienie nagrywania zajęć.
Dla osób w kryzysie zdrowia psychicznego – ubieganie się o wydłużenie czasu trwania zaliczeń i składania prac zaliczeniowych czy zmniejszeniu liczby wymaganych obecności na zajęciach np. z powodu kolizji planu zajęć studenta z jego psychoterapią.
UWAGA
Ostateczna i szczegółowa lista Adaptacji Procesu Kształcenia sporządzana jest zawsze indywidualnie z konkretną osobą tj. studentem/ doktorantem/ słuchaczem studiów podyplomowych w zależności od jego zindywidualizowanych potrzeb edukacyjnych. Tworzone zalecenia dot. Adaptacji Procesu Kształcenia konstruowane są tak aby zapewniały racjonalne wsparcie osobie zainteresowanej jednocześnie nie naruszając zasad funkcjonowania konkretnego Wydziału, jak i całej Uczelni.
Każdorazowo procedura adaptacji procesu kształcenia wygląda tak samo, wg. podanego poniżej opisu:
1. Student/ka, doktorant, słuchacz studiów podyplomowych powinien wypełnić Wniosek o przyznanie wsparcia BON (plik docx, 35KB)
2. Następnie go wydrukować, podpisać i dostarczyć do BON (może być forma elektroniczna).
3. Dostarczyć do BON Zaświadczenie z Dziekanatu o statusie studenta lub zdjęcie ważnej legitymacji (może być forma mailowa).
4. Umówić się na spotkanie z Konsultantem Dydaktycznym.
5. Najlepiej jeszcze przed spotkaniem przesłać do wglądu dokumenty poświadczające stan zdrowia tj. zaświadczenia od lekarza prowadzącego/ psychiatry/psychologa/ psychoterapeuty przedstawiające diagnozę, zalecenie, czas trwania procesu chorobowego i informację o pozostawaniu pod opieką danego specjalisty i przebywaniu w procesie leczenia / psychoterapii. Mile widziane jest też dołączenie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności jeżeli student takowe posiada.
6. Na spotkaniu z Konsultantem Dydaktycznym zostaje dokładnie rozpoznana i omówiona sytuacja konkretnej osoby. Na jakie trudności napotyka, jakie widzi możliwości ich rozwiązania (oczywiście jeżeli ma jakieś pomysły, bo może być też tak że samemu trudno na coś wpaść).
7. W oparciu o przeprowadzone rozpoznanie sytuacji i zapoznanie się z dokumentacją BON konstruuje podanie z prośbą o dokonanie Adaptacji Procesu Kształcenia.
8. Podanie to przesyłane jest studentowi aby mógł się z nim zapoznać i ewentualnie nanieść poprawki. Jeżeli student nie ma uwag musi wydrukować podanie, podpisać i dostarczyć do BON. Najlepiej w wersji papierowej, aczkolwiek może to być też skan lub czytelne zdjęcie.
9. Podanie podpisane przez studenta opieczętowuje BON i przesyła do Dziekana ds. studenckich i kształcenia wydziału, na którym studiuje student.
10. Dopiero po uzyskaniu zgody od Dziekana Adaptacja Procesu Kształcenia zaczyna obowiązywać.
11. Student musi dostarczyć do BON listę prowadzących zajęcia, zawierającą adresy e-mail, w celu przesłania wykładowcom informacji o posiadaniu przez studenta Adaptacji Procesu Kształcenia.
12. Student powinien się każdorazowo samodzielnie kontaktować z prowadzącymi na tydzień przed terminami zaliczeń jeżeli Adaptacja Procesu Kształcenia ich dotyczy. W przypadku uzyskania zgody na wydłużony czas składania prac zaliczeniowych student zobowiązany jest do ustalenia indywidualnego terminu dostarczenia pracy niezwłocznie po otrzymaniu informacji, że taką pracę będzie zobowiązany wykonać.