W dniach 14-16 br. maja odbyły się kolejne szkolenia realizowane w ramach projektu „Dostępny UG 2.0”.
Swoje kompetencje w zakresie efektywnej komunikacji i obsługi osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami wzmacniali pracownicy/czki administracyjni/ne m.in. z Bibliotek, Czytelni i Dziekanatów.
14 maja w ramach szkolenia „Dostępne Biblioteki” został poruszony temat zapewnienia pełnej dostępności do zasobów bibliotecznych dla wszystkich użytkowników oraz możliwych dostosowań formy informacji w kontekście korzystania ze zbiorów Biblioteki i Czytelni.
Techniki dostępnej, skutecznej i empatycznej komunikacji z osobami o różnych rodzajach niepełnosprawności, dostosowanie form informacji oraz zasad współpracy (z uwzględnieniem zachowania prawa do prywatności), wykorzystanie technologii wspomagających dostępną obsługę i komunikację – te zagadnienia zostały poruszone podczas szkolenia dedykowanego Kadrze Dziekanatów w dniu 16 maja.
Z kolei podczas części warsztatowej szkolenia „Komunikacja z osobami z niepełnosprawnościami (16 maja), uczestnicy/czki mogli/ły praktycznie wykorzystać poznane wcześniej techniki i metody komunikacji oraz wymienić doświadczenia i dobre praktyki w zakresie niewykluczającego podejścia w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami.
Prowadzący szkolenie – Trenerzy z Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego – partnera projektu Dostępny UG 2.0”
Jednostką realizującą projekt „Dostępny UG 2.0” jest Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnością.
Projekt Dostępny UG 2.0 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet 3 – Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działanie 03.01 – Dostępność szkolnictwa wyższego, nr umowy: FERS.03.01-IP.08-0159/24.