Grudniowe szkolenia obejmowały trzy obszary tematyczne.
9 grudnia w ramach szkolenia „Język prosty w komunikacji Uczelni”, zostały przedstawione reguły tworzenia jasnych komunikatów, upraszczania trudnych tekstów akademickich, unikania żargonu i skomplikowanych sformułowań. Wszystko po to, by poprawić komunikację ze studentami/kami i współpracownikami. Część warsztatowa szkolenia zawierała analizę tekstów, rekomendacje do ich zmiany i przykłady uproszczenia z zachowaniem zasad prostej polszczyzny.
Podczas szkolenia dla pracowników/czek dziekanatów i sekretariatów w dniu 10 grudnia uczestnicy/czki analizowali specyficznie potrzeby studentów/ek z niepełnosprawnościami, poznawali metody skutecznej komunikacji oraz dostosowanie form informacji, zasad współpracy (z uwzględnieniem zachowania prawa do prywatności) oraz możliwość wykorzystania technologii wspomagających dostępną obsługę i komunikację.
Głównym celem szkolenia „Komunikacja z Osobami z Niepełnosprawnościami” (11 grudnia) było wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych, podniesienie świadomości możliwych barier w komunikacji oraz poznanie technik dostępnej, skutecznej i empatycznej komunikacji z osobami o różnych rodzajach niepełnosprawności. Aktywna formuła spotkania zachęcała do wymiany doświadczeń i dyskusji a moduł warsztatowy pozwolił na praktyczne wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas szkolenia.
Prowadzący szkolenie – Trenerzy z Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego – partnera projektu Dostępny UG 2.0”
Jednostką realizującą projekt „Dostępny UG 2.0” jest Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnością.
Projekt Dostępny UG 2.0 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet 3 – Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działanie 03.01 – Dostępność szkolnictwa wyższego, nr umowy: FERS.03.01-IP.08-0159/24.